تندِ تند!!!

تندِ تند!!!
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 210
بازدید کل : 3646
تعداد مطالب : 111
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1



ساخت کد موزیک


 

فناوری PureView نوکیا چیست؟

نوکیا در اسمارت فون 808 از یک فناوری انحصاری برای ثبت تصاویر در رزولوشن بالا و با کیفیتی استثنایی بهره می برد. همانطور که می دانید نوکیا 808 به یک سنسور 41 مگاپیکسلی Carl Zeiss مجهز است و برای ثبت تصاویر در چنین رزولوشنی، نیاز به یک فناوری برای ثبت دقیق و با جزییات بیشتر عکس نیاز است. از این رو نوکیا فناوری PureView را تدارک دیده است که همان طور که از نامش پیداست، سبب ثبت تصاویری طبیعی خواهد شد. این فناوری تمامی پیکسلها را پردازش کرده و زوم لنز را در کیفیت عکاسی مختلف کنترل می کند تا حتی در زوم بالا نیز با مشکل نمایش پیکسل های تصویر مواجه نشوید و در نتیجه با تصاویری خارق العاده مواجه خواهید شد. فناوری PureView نتیجه تلاش مهندسین ارشد نوکیا در سالهای اخیر است که اکنون به نتیجه رسیده و در 808 مورد استفاده قرار گرفته است.

 

close-up-captured-with-nokia-808-pureview

انقلاب در ثبت تصاویر

نوکیا 808 اولین اسمارت فون نوکیا است که از فناوری PureView برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا بهره می برد. به گفته نوکیا، تصاویر و ویدئوهای گرفته شده توسط این محصول را تاکنون در هیچ اسمارت فونی تجربه نکرده اید و با یک اسمارت فون حرفه ای برای عکاسی روبرو هستید. این فناوری مقیاس معمول و مدل درون یابی از زوم دیجیتال در اسمارت فونها را باطل کرده است و همچنین حتی از زوم اپتیکال که در اکثر اسمارت فون ها استفاده می شود، بهره نمی برد و از فناوری Lossless Zoom به میزان 3X برای عکاسی، 4X برای فیلمبرداری در کیفیت 1080P Full HD و 6X برای فیلمبرداری در کیفیت 720P HD برخوردار است. البته اگر بخواهید با کیفیت 640*360 به ثبت تصویر بپردازید، این میزان به رقم قابل توجه 12X افزایش خواهد یافت.

 

lumia-808

چگونه امکان پذیر است؟

به راستی این ویژگی و کیفیت عکاسی چگونه امکان پذیر است و نوکیا چگونه به آن دست یافته است. سنسور مورد استفاده در نوکیا 808 از نوع Super-High- Resolution است که می تواند در حالت 41 مگاپیکسل، تصاویری با کیفیت 7728*5368 پیکسل را ثبت کند. این میزان در حالت 38 مگاپیکسل به 7152*5368 و در حالت 34 مگاپیکسل به 7728*4354 پیکسل خواهد رسید. تصاویر در کیفیت 38 مگاپیکسل در نسبت تصویر 4:3 و در حالت 34 مگاپیکسل در نسبت تصویر 16:9 ثبت خواهد شد. نکته جالب در خصوص سنسور 808، ثبت تصاویر در نسبت تصویر 16:9 و ویدئو با سرعت 30 فریم در ثانیه و کیفیت 1080P، در حالت 5 مگاپیکسل است که به صورت پیش فرض برای سنسور نوکیا 808 در نظر گرفته شده است. البته در این حالت حداکثر میزان زوم برای ثبت عکس برابر با 3X و برای ویدئو 4X خواهد بود تا شاهد کمترین نویز ممکن در تصاویر و ویدئوها باشیم. با این روش، نسبت به سیستم زوم معمول در سایر سنسور ها، از کاهش کیفیت عکس در حالت زوم جلوگیری می شود و تصاویر با کیفیت تری در اختیار خواهید داشت. با استفاده از این سنسور نیازی به زوم نبوده و می توانید پس از ثبت تصویر به تمام نقاط تصویر زوم کرده و با کیفیتی استثنایی نقاط مورد نظر را مشاهد کنید. زوم دیجیتال در سنسور N8 به میزان  2X محدود شده بود تا کیفیت بهتری از عکاسی در اختیار کاربران قرار گیرد، اما با این حال سیستم مرسوم زوم دیجیتال را در خود جای داده بود. اما سیستم زوم در 808 به طور کامل متفاوت از سایر اسمارت فون ها و محصولات پیشین نوکیا است. نوکیا از سیستم Radical Decision بهره برده است که تا کنون توسط هیچ کدام از برندهای حوزه موبایل مورد استفاده قرار نگرفته است. زمانی که شما با نوکیا 808 روی مناظر زوم می کنید، تنها ناحیه تشکیل تصویر تغییر کرده و نسبت تصویر مناسب تری تشکیل خواهد شد. البته زمانی به محدودیت زوم دسترسی خواهید داشت که رزولوشن دستگاه ورودی و خروجی یکسان باشد. به عنوان مثال زمانی که سنسور شما در حالت 5 مگاپیکسل (3072*1728 پیکسل) قرار دارد، زمانی که محدوده تصویر به این رزولوشن دست یابد، شما به محدودیت زوم در سنسور رسیده اید. این بدین معناست که زوم تصویر همواره همان چیزی خواهد بود که مد نظر شما است.

 

lumia-808

 

تصویری صاف در حد دوربین های SLR

دوربین های SLR می توانند تصاویری صاف و بدون نویز ثبت کنند، به طوریکه تمامی جزییات واضح و مشخص هستند. عکاسی در حالت 5 مگاپیکسلی سنسور را در شرایط بزرگنمایی 100 درصد قرار می دهد و زمانی که شما ان تصویر را روی صفحه نمایش کامپیوتر شخصی خود مشاهده کنید، این وضوح خارق العاده را بهتر درک خواهید کرد. می توانید این کار را با مقایسه تصاویر در حالت 5 مگاپیکسل با سایر دوربین ها انجام دهید تا پی به وضوح تصویر خارق العاده تصاویر 808 ببرید.

 

 

pure-view-primjer

 

سرعت بیشتر شاتر

با استفاده از نوکیا 808، به طور موثر به حداکثر گشادگی دریچه دیافراگم در محدوده زوم دست خواهید یافت. برخلاف زوم دیجیتال، زمانی که میزان زوم را افزایش می دهید، نور بیشتری در اختیار سنسور قرار می گیرد. در حداکثر میزان زوم در نوکیا 808 (5.4X)، نور بیشتری در دسترس سنسور قرار خواهد گرفت و در این حالت تصاویر 808، واضح تر و شفاف تر از دوربین های دیجیتال با زوم اپتیکال (f/5.6 در مقابل F/2.4) خواهد بود و این به معنی سرعت بیشتر شاتر و ثبت تصاویر واضح تر است. به عنوان مثال، یک دوربین دیجیتال معمول، در میزان حساسیت 100 (ISO)، سرعت شاتری برابر 1/30 ثانیه دارد، این در حالیست که نوکیا 808 در شرایط نوردهی یکسان سرعتی برابر با 1/180 ثانیه دارد. نوکیا 808 در میزان حساسیت 100 می توانید با سرعت شاتر بیشتر، عکس هایی با کمترین نویز را ثبت کند.

 

capoeira-in-rio-captured-with-nokia-808

 

خداحافظی با اعوجاج زوایای تصویر و صدای لنز

اعوجاج در تمام تصاویر به میزان بسیار کمی وجود دارد، اما این مسئله در دوربین های با زوم اپتیکال کاملا مشخص است. در این حالت زوایای عکس دچار اعوجاج و نوعی تار بودن می شوند که در سنسور 808 چنین مسئله ای وجود ندارد. نکته دیگر صدای لنز در حال زوم است که هنگام فیلمبرداری روی ویدئو به گوش می رسد. از این رو نوکیا حرکت لنز را به صورت بی صدا کرده تا هیچ گونه صدایی حاصل از حرکت لنز هنگام زوم به گوش نرسد.


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب